social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/9/8

09:41:3

81

مدیر کل استاندارد استان اردبیل:

آزمون بیش از200 وسیله سنجش سبک در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون صحت عملکرد تعداد 292 وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی طی سال 1401 خبر داد.
هاشم علایی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل استاندارد اردبیل با اشاره به اینکه آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، اظهار داشت: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.
وی در ادامه گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری دولت به بخش خصوصی در 8 ماهه سالجاری با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده این اداره کل صحت عملکرد تعداد  292 وسیله توزین و سنجش سبک واحدهای صنفی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته است.
مديركل استاندارد تصريح كرد: آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبك تا پايان سالجاری در تمام
شهرستان هاي استان ادامه دارد و از اصناف تقاضا مي شود با بازرسان اين طرح همكاري لازم را  به عمل آورند
.

علایی افزود: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اداره کل و ممانعت از انجام آزمون، به اداره کل  تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.
مديركل استاندارد از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.