social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

پنجشنبه1402/6/16

08:21:0

178

برگزاری اولین جلسه شورای استاندارد استان اردبیل در سال 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، در اولین جلسه شورای استاندارد استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و با حضور اعضای ذیربط در محل استانداری اردبیل برگزار شد.
سرپرست اداره کل و دبیر شورای استاندارد استان، پس از تبیین مرجعیت سازمان ملی استاندارد ایران و مفاد برخی از مواد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، برنامه های تحولی سازمان و سیزده گام دولت مردمی در نظام استاندارد
، گزارشی از فعالیتهای این اداره کل در سال 1402 از قبیل طرح عیدانه، عملکرد پنج ماهه اداره کل، طرح پایش کم فروشی و خالص فروشی ارائه و بر لزوم استفاده از بخاری های استاندارد در مدارس و همچنین مواد غذایی استاندارد در بوفه مدارس، استاندارد سازی آسانسورها در دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و لزوم استاندارد سازی تجهیزات شهربازی و زمین بازی و همچنین لزوم همکاری بیش از پیش اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی استان برای اجرای مؤثر طرح پایش کمی و خالص فروشی تأکید کرد.
همچنین با توجه به مصوبه یکصد و هفدهمین جلسه شورای عالی استاندارد، لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی استاندارد سازی خدمات شامل هتل‌های یک تا 5 ستاره، هتل آپارتمان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، مهدهای کودک و پیش دبستانی و اتاق‌های مادر و کودک را خواستار شد.

در ادامه معاون هماهنگی امور استانداری اردبیل ضمن تشکر از تمامی اعضای شورا، بر اهمیت استاندارد سازی آسانسورها، تجهیزات شهربازی و زمین بازی و استانداردسازی خدمات شامل مدارس، هتل ها و ... لزوم همکاری دستگاه ها و نهاد های مسئول در این زمینه تأکید نمود.
میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار همکاری صدا و سیما با اداره کل استاندارد استان جهت تبیین و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ استاندارد در جامعه شد.
در پایان جلسه از برگزیدگان استانی در هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران تجلیل شد.